zondag 20 november 2011

Op stap met van der Stap, enzo..

Het is alweer even geleden maar op 29 Oktober zijn we weer meegelopen met de Nacht van de Nacht wandeling in de AWD. Onder de deskundige leiding van Paul van der Stap ging de wandeling van start in het geheel donkere AWD. Dwars door de duinen gaat de wandeling langs het Oosterkanaal richting het Palmveld naar de Ome Janne berg. We beklimmen de Ome Janne berg en worden daar getrakteerd op een prachtig uitzicht over de duinen en zien we de lichten van de omliggende steden.  

De gelopen route.

Bij het pompstation bij de 70 bunders geeft Paul uitleg over de waterhuishouding van het gebied en de rol van de pompen in het pompstation. Na een lange wandeling van ruim 10km komen we weer op de parkeerplaats bij De Zilk aan. Deze wandeling is wat ons betreft een aanrader en geeft je de kans om de duinen na zonsondergang te bezoeken. Wij willen er volgend jaar zeker weer aan meedoen.  


Op 14 November gaan we weer eens lekker wandelen in de AWD. Het was de agelopen tijd een beetje druk en verder had ik weinig zin om aan het blog te werken. Dat heb je wel eens :-)
We beginnen aan het Pannenland en het is behoorlijk mistig en vrij fris.

De gelopen route.























Bij de vossen komen we Loes, Ria, Greet en Roeselien tegen. Het is daar een leuke ontmoetingsplaats geworden, waar je meteen ook de vossen kunt fotograferen. Heel leuk om jullie weer eens te zien!!!


En als de zon bijna onder gaat zijn we weer vlakbij de uitgang aangekomen.
We kijken nog even naar dit schouwspel bij het Nieuw kanaal en gaan dan op weg naar de auto.
Iedereen nog bedankt voor de leuke reacties op het vorige blog "Het ontstaan van de duinen en de vegetatie".

Groet,
Peter en Janny

27 opmerkingen:

natuurkieker Coby Koops zei

Lekkere wandeling hebben jullie volgens mij gehad en wat een verscheidenheid aan dingen kom je tegen op zo'n wandeling...
Een goede herstart na even een blogdipje.
Ik heb fijn met jullie meegewandeld.
natuurkieker Coby

Ria B zei

Wat een rare dag was het he.
De dag begon dik in de mist en ineens...volop zon !!
Wij vonden het ook leuk om jullie weer eens tegen te komen

ceesvg zei

Hoi Peter, Janny,
Jullie zijn weer veel tegen gekomen op jullie wandeling, zo te zien aan al die afwisselende foto's.
Heb er weer met plezier naar zitten te kijken.

Gr Cees

Janny zei

Mooie serie Peter en Janny
en van alles te zien daar en een prachtig gebied en dat skelet wat een joekel zeg en mooie Paddenstoelen en natuurlijk de Hertjes en Vosjes dat is een prachtige dag geweest
Groetjes en fijne avond
Janny

de schoonheid van de natuur zei

Hoi Peter, Janny,
HET ZIJN WEER MOOIE FOTO'S VOORAL DIE LAATSTEN VIND IK MOOI.
GROETJES HERMAN.

Joop Zand zei

Mooie wandeling en prima afwisselende foto's.....daar doen jullie ons wel een plezier mee.

groet, Joop

Gonnie van de Schans zei

Hallo Peter en Janny,
Jullie hebben van alles en iedereen gezien bij deze wandeling lijkt het wel.
leuk om andere bloggers tegen te komen.
Mooie herfstplaten en de schedel is ook fraai. Dat zie je niet vaak.

Groeten, Gonnie

Loes Belovics zei

Heel apart die schedel. Ik mis je begeleidende teksten, dus ik heb geen idee of jullie weten wat het is, ik weet het in ieder geval niet.
Fraaie afwisselende beelden, altijd heerlijk die AWD.
Het was gezellig jullie weer een keer te ontmoeten.
Groetjes
Loes

mariondejong zei

Een prachtig gebied, dat blijkt wel weer uit deze prachtige serie! Wat een verscheidenheid!
Groeten, marion

albertine r zei

Wat is die laatste foto fantastisch! Het was weer een geweldige wandeling zo te zien, heel veel mooie beelden!
groetjes Albertine

Anoniem zei

Wat leuk dat jullie er weer zijn! Gaaf deze beelden, vroeg op maar dan beleef en zie je wel wat! Leuk ook om dat andere bloggers tegen te komen. De foto`s zijn weer bijzonder mooi geworden. Groetjes Cristien.

Ghita zei

Ik was er ook die dag (heb ook gister pas mijn blog geplaatst), het begon mistig maar het werd een stralende middag.
Jullie hebben net als ik genoten van een mooie wandeling. Veel vinkjes he, op de Beukenlaan, bij ingang oase..volgens mij zijn jullie daar geweest.

groetjes Ghita

Helma zei

Hoi Janny en Peter,

gelukkig zijn jullie er weer, en het geeft ook niks als er een tijdje niet gelogd wordt. Hebben we , net als Coby zegt, allemaal wel eens.

Bovendien is het dan weer verheugen op mooie plaatjes :-) en die zi ik hier dan ook. De laatste met die zon is helemaal super, maar ook de druppels, de hertjes, de paddo's zo mooi van onderen gefotografeerd en de zowaar een schedel!

Ik heb heerlijk meegewandeld. Geeft me de energie om ook weer eens die kant op te gaan :-)

Groetjes, Helma

Nieske's fotosite zei

knijp jullie handen echt dichtmet het prachtige AWD gebied daar bij jullie, wow wat een pracht omgeving is dat, ben er echt jaloers op...
Mooie opnames hebben jullie gemaakt tijdens jullie wandeling...
heerlijke de foto van de herten en vossen natuurlijk, maar ook de paddo's en de landschappen zijn prachtig...
top weer ..

Nieske

Bets zei

Hallo Janny en Peter.
Jullie hebben weer een prachtige wandeling in beeld gebracht. Ook achter het beeldscherm is het genieten. Bedankt.
Groeten Bets

Arjen zei

Hoi Peter en Janny
Het is weer genieten van jullie wandeling genoten van de foto´s.
Groet Arjen

Anoniem zei

Leuk zo'n nacht wandeling, gewoon via waternet?

Miranda zei

Ziet er uit als een heerlijke wandeling met mooie foto's en een grote diversiteit ... Fijne week!
Groetjes,Miranda

RVDaalen zei

Hallo Peter & Janny,


Hele mooie sfeervolle plaatjes zie ik hier weer. Het geeft mooi wéér wat voor weer het was. Paddenstoelen, Damherten, Vossen, en de VINK weer....hahaha die kom ik elk nieuw blog weer tegen. Het is toch verslavend als je een tijdje niet geweest bent in de AWD, om dan weer snel een keer te gaan. Ik wil ook zo graag weer maar ja....

Gr,

Remco

Unknown zei

wederom een prima blog
met mooie platen
leuk om het weer te mogen aanschouwen
gr,bart

urbanascidades zei

I wish you, your family and all visitors to your blog a Merry Christmas. Take this opportunity to announce that January 02 Urbanascidades debut in 2012, the same ... but different.
Paulo Bettanin.

de wereld volgens essi zei

Prachtige foto´s. Ik heb er met plezier naar zitten te kijken.
Fijne Kerstdagen!
Groetjes,Essi

Marius Barbu zei

Very, very Nice!

Craciun Fericit si La Multi Ani!
Joueux Noël et Bonne Nouvelle Année!
Merry Christmas and Happy New Year!
Buon Natale e Buone Feste!
Feliz Navidad e Felices Fiestas!
Życzę Wesołych Świąt!
Frohe Weihnachten und sin gutes neues Jahr!
Καλά Χριστούγεννα σε όλους!

Josien zei

Veel Geluk en weer prachtige foto's wens ik jullie toe in dit jaar!
O, wat geniet ik vooral van je herten. Zo mooi als ze zijn 'gevangen' door je camera..
Groet,

de wereld volgens essi zei

Hoi Peter en Janny,
Prachtige serie en zo te zien prachtige wandeling. Ik ben onder de indruk.
Groetjes,Essi

Helma zei

Hoi Peter en Janny,

wat is het stil bij jullie!!! Morgen ga ik weer naar de AWD en hoop weer een paar mooie plaatjes te kunnen maken.
Alles goed bij jullie?

Groetjes, Helma

Unknown zei

lekkere repo om naar te kijken
leuk tripje geweest
gr,bart