maandag 27 december 2010

1ste kerstdag in de AWD

Het is 11:30 als we aankomen op het Panneland. Het is 1ste kerstdag dus zou je verwachten dat het erg rustig is op de parkeerplaats. Dat is dus niet zo, maar na een paar minuten wandelen komen we toch niet zoveel mensen meer tegen. Het is vandaag een beetje vreemd weer, onderweg is de lucht afwisselend blauw, grijs en dan weer blauw met mooie pastelkleuren. Kortom, mooi wandel en foto weer.

De gelopen route.


Op het Kromboomsveld zit deze roodborst in een struik. Ik krijg net genoeg tijd om een foto te maken van deze kleine AWD bewoner.


Het uitzicht op het Nieuwkanaal is schitterend.


Dit is het uitzicht richting de Donderhoek.


Dit is het zicht vanaf de kant van de Kippendellen richting het Kromboomsveld.


We gaan de hoek om richting het Zwarteveld, net als ik deze plaat heb geschoten vliegen drie zwanen op de achtergrond net over de bomen op de achtergrond heen. Ik baal dat ik niet net nog een extra plaatje heb geschoten. :-)


Iedereen die vaak in de AWD komt zal dit stukje wel herkennen. In dit sneeuwdecor ziet het er nog mooie uit dan normaal.


Hier kijken we weer in de richting van het kromboomsveld. Is dat genieten of niet?


De reiger schijnt geen problemen met de kou te hebben en wandelt rustig door het water opzoek naar voedsel.


We wandelen het Groot Zwarteveld op en ook hier is het prachtig.


De moeflons zijn er nog, het is toch een beetje jammer dat ze weg moeten uit de AWD.


Na een paar minuten genieten van deze prachtige dieren gaan we weer op weg richting het achtergebied.


Daar komen we dit damhert tegen. Ze is niet onder de indruk en bezig met het zoeken naar voedsel.


Een simpele kale boom kan nog heel mooi worden tegen de juiste achtergrond.


Deze ekster schrikt van onze aanwezigheid en gaat er als een speer vandoor.


In het achtergebied is het altijd lekker rustig, je komt hier niet zo heel veel mensen meer tegen. Jammer want ze missen een hoop zoals je kunt zien.


En dit is ook zoiets waar veel mensen aan voorbij gaan zonder het echt te zien.


Nog een moeder met kind die hun voedsel in de sneeuw moeten zoeken.


Het huisje aan de Duizendmeterweg. Het viel ons op dat er nu bordjes met verboden toegang staan voor het huisje.


We wandelen naar de schuilhut om wat warme soep en broodjes te eten. Terwijl we daar zitten komen er drie zwanen overvliegen. De soep was toch nog te heet dus pak ik snel de camera om een plaatje te schieten van deze prachtige vogels. Je hoort ze gelukkig al van verre aankomen.


Een paar minuten later komt deze jong kleine zwaan overvliegen.


Als ik richting Zandvoort kijk, zie ik deze buizerd onze richting uitvliegen. De lucht is grijs boven Zandvoort, een teken dat er een sneeuwbui onderweg is. Na de lunch gaan we richting de schuilhut waar de vossen vaak rondlopen.


 Ook dit damhert heeft een zeer donkere wintervacht. Het begint lichtjes te sneeuwen.


Er staan wat fotograferen bij de schuilhut, de vossen zijn er niet. Na een tijdje komt deze zeer schuwe vos voorbij lopen en verdwijnt snel in de struiken.


Nijlganzen zien we niet zo heel vaak in de AWD, deze loopt langs de slootkant naar voedsel te zoeken.



Het begint weer te sneeuwen als we deze Kramsvogel zien zitten in de struiken langs de kant van de Strandweg. Er zat wat kleurruis in deze foto, dus heb ik hem in Photoshop wat softer gemaakt.


















Het loopt tegen zonsondergang en we gaan op weg naar de uitgang. We hebben het gevoel dat we worden bekeken. :-)


Damhert, prachtige lucht op de achtergrond en een heuvel. Dan heb je alles om een leuke foto te kunnen maken.


We lopen hier op het pad richting de parkeerplaats en het begint al aardig donker te worden. Heerlijk die lucht op de achtergrond, dat beeld kun je dan mee naar huis nemen om er later nog eens van te genieten. 




































Dat was dan weer de wandeling op 1ste kerstdag. Lekker relaxen in de natuur en genieten van al het moois in de AWD.

Groet en de beste wensen,
Peter en Janny

14 opmerkingen:

Miranda zei

Hoi Peter en Janny,
Wat een prachtige winterfoto's hebben jullie gemaakt! De sneeuw, de gekleurde lucht, het lachende hert :-) ... super!
Groetjes, Miranda

Nieske's fotosite zei

Hallo.....

Wat een mooi winters AWD....
prachtig, is toch genieten van zoveel mooi wat Nederland te bieden heeft aan natuur, heel mooi door jullie vastgelegd....
prachtige variatie van dier en natuur, complimenten..


Nieske

de schoonheid van de natuur zei

Hoi Peter en Janny,
Wat een mooie wandeling schitterende landschapen en veel dieren erg mooi de buizerd in de lucht jammer dat het weer gaat dooien het levert mooie platjes die witte sneeuw.
Groetjes Herman.

Loes Belovics zei

Bijzonder mooie serie, met name de landschappen met de luchten zijn erg fraai weergegeven.
De buizerd in de lucht vind ik ook knap werk.
De kramsvogel in de sneeuw en het lachende hert horen ook tot mijn favorieten.
De sneeuw verdwijnt nu aardig snel, jammer, maar we hebben er wel allemaal volop van genoten.
Groet en alvast een prettige jaarwisseling.

Loes

Joop Zand zei

FANTASTISCH..FANTASTISCH..FANTASTICH....
Ik heb er geen ander woorden voor.

De één is nog mooier dan de ander, fijn dat je ons laat meegenieten.

Groet, Joop

Met welk objectief hen je de wilde zwanen gemaakt ?

Odette zei

Geweldige serie foto's heb je gemaakt. Leuk ook dat je de gelopen route hebt weergegeven in een kaartje. Kan ik hem ook een keer lopen...
groetjes Odette

Sarie zei

Ik heb zitten genieten van dit blog, wat prachtig allemaal!
Omdat ik een deel van de weg die jullie gegaan zijn goed ken liep ik in gedachte mee.
Bedankt voor het laten zien,
groetjes Greet

Incanto Images Fotografie zei

een heerlijk uitje op eerste kerstdag, zalig om de buitenlucht in te gaan. Je hebt mooie landschapsfot's kunnen maken. Het is gewoon weer een blog om van te genieten..
Groetjes Von

Arjen zei

Mooie kerst wandeling gemaakt.
De landschap foto's zijn echt top heb je ze nog bewerkt?

Groet Arjen

Auke Hoekstra zei

Complimenten voor de prachtige landschappen (vooral deze) en de foto van het hert met de lage zon als tegenlicht.
Groet,
Auke

Ria B zei

Wij liepen er een dag later.
Prachtig met de sneeuw en wat jammer dat het al weer weg is.
Mooie serie !!!

Ghita Carpediem zei

Hallo Peter en Janny,
Wat was het mooi he, dat Kerstweekend. Helaas kon ik zelf niet naar de AWD, maar ik geniet van jullie mooie foto's. Prachtige landschappen met mooie wolkenluchten. De vogels in de vlucht en de moeflons in de sneeuw zijn mijn favorieten.

groetejs Ghita

RVDaalen zei

Hallo Peter & Janny,

Wat is het weer genieten zeg, met al die mooie landschap opnames. Van alle AWD blogs die ik volg, zijn die van jullie (peter) toch wel mijn favoriet, ook mede dankzij jullie opnames had ik besloten om daar ook een keer te gaan kijken, en ik was meteen verkocht. Sindsdien kom ik er ook graag!!

Weer een mooie variatie aan vogels en andere wilde dieren.

Ik heb besloten om 23 Januari ook mee te gaan met alle bloggers. Lijkt me erg gezzellig, en ook om jullie wee reens te zien. Ik hoop dan eindelijk mijn eerste vos opnames te maken....hihihi


Wens jullie ook een fijne jaarwisseling en een gezond en gelukkig 2011!!!

Tot 23 Januari.

Groeten,

Remco

Unknown zei

Hoi Peter en Janny
EEn pracht van een Kerstwandeling..met sneeuw.
En veel gezien..Gefotografeerd.
Een beste wandeling..En dat loopt best zwaar met al die sneeuw.
Een goed en gezond 2011.
Gr Henk