zaterdag 24 juli 2010

Gewoon in de tuin

Voor de verandering heb ik vandaag een paar plaatjes geschoten in de voortuin.
Soms hoef je niet zo ver van huis om de natuur vast te leggen.

Er is nogal wat vliegverkeer in de tuin. Heel veel bijen en vlinders vliegen af en aan en ze zitten vaak onder de stuifmeel.

Deze libel heeft een bamboe stok als vliegbasis in gebruik. Een mooie plek met goed uitzicht voor de jacht.


Rond 18:00 komen de ooievaars weer aanvliegen vanuit Voorburg. Ze landen dan in de achtertuin waar één van de buren ze eendagskuikens voert. Soms zitten er wel twintig op hun maaltijd te wachten.














En nog één.















 Een kleine vlinder op een Afrikaantje.

















Ik heb hier een vrij wilde tuin met veel verschillende soorten bloemen en daar komt van alles en nog wat op af. Dus je hoeft niet altijd ver te rijden om de natuur te kunnen zien.

Groet en bedankt voor de reacties op de vorige uploads.
Peter en Janny

11 opmerkingen:

Joop Zand zei

Dag Peter en Janny

"t zijn wederom heerlijke opnames, dus genieten we er weer van....
Hartelijke groetjes en een fijn weekend gewenst, Joop

Miranda zei

Hoi Peter en Janny,

Wat een mooie foto's weer en inderdaad dicht bij huis kan het ook heel mooi zijn. Zeker als je een wilde tuin hebt, gaaf! Op mijn balkon vliegt ook af en toe wat rondom de plantenbakken, maar geen ooievaars in ieder geval :-) Wel heel bijzonder om ze zo te zien vliegen.

Groetjes,Miranda

Incanto Images Fotografie zei

het zijn prachtige foto's geworden, zo dichtbij, waarom zoeken we het toch altijd zover weg, genoeg leven op nog geen minuutje, en de ooievaars, een zaligheid lijkt me dat wanneer je dit elke dag mag meemaken....groetjes Von

Loes Belovics zei

Dichtbij huis kan het zeker erg mooi zijn, mits je er oog voor hebt!
En mijn ervaring is dat je door het fotograferen steeds meer oog krijgt voor het moois om je heen.
Van deze serie vind ik de ooievaars er het meest uitspringen, geweldige shots!
Groetjes Loes

Ghita zei

Oh wat heerlijk om zo'n drukbezochte tuin te hebben. Ik ga meestal naar de heemtuin in de buurt (wij hebben zelf geen tuin) waar ik ook dat vliegspul kan aantreffen.
Jouw bij en libelle vind ik heel mooi, prachtige macro.
En de overvliegende ooievaars, wat gaaf zeg. Dat zie je dus elke dag aan het einde van de middag?

groetjes Ghia

de schoonheid van de natuur zei

Peter en Janny
Een dagje in de tuin kan ook boeiend zijn
Als je goed oplet, is er best veel te zien in de tuin.
Groetjes Herman Versteeg.

Helma zei

Ik kom hier via Ghita en was even nieuwschierig. Wat een geweldige mooie en scherpe foto's, dat is echt even genieten van de natuur. Heerlijk dit.

Groetjes, Helma

Franscanon40d zei

goede dag,

hahaha.. ja, dat heb ik ook wel eens. Gewoon eens dichtbij wat op gaan zoeken. Je komt leuke dingen tegen! Van tijd tot tijd ga ik hier wel eens een klein gebiedje in. Effe met de fiets een paar minuten en dan zit je er.

Je foto's bevallen mij wel.. ik heb ze op mijn gemak bekeken en bewonderd.

Groet,

Frans

rob alberts zei

Onder de rook van Schiphol heb ik jammer genoeg niet zo veel vliegverkeer in de tuin.
Ik moet toch eens iets bedenken om de gevleugelde vriendjes uit te nodigen.
Mooie foto's!
Vriendelijke groet uit Amsterdam-ZuidOost.

Anoniem zei

Mooi, mooi, mooi! Ja, gewoon in de tuin. Veel vaste planten zijn aantrekkelijk voor allerlei insecten en vlinders. Ik kan er ook enorm van genieten en creeer het ook graag voor andere. Met een eenvoudige tuinborder is het al meteen genieten in elk seizoen (www.tuinverrassing.nl).
Ooievaars doen me denken aan Hongarije hoewel ik er hier nu ook al relatief veel gezien heb.
Met een zonnige groet, Mariëtte

Helma zei

Heerlijk als je veel in de tuin hebt staan en daardoor veel fladderaars in je tuin krijgt. Die Libelle had ik ook voor de lens (in de duinen van Bloemendaal gekiekt (moet ik nog plaatsen,maar eerst de vlinders).

Lekker genieten zo van je tuin met al dat vliegend spul :-)

Groetjes en heel fijn weekend alvast.

Helma