zaterdag 3 juli 2010

Vroeg op.

Rond 05:25 komen we aan op het Panneland.
De parkeerplaats is leeg en het is nog vrij donker als we het bos in gaan richtig Zeventigbunders.
Geen mens te zien en het is nog doodstil, heerlijk als je de al die natuur voor jezelf hebt.

De gelopen route.

De zon komt langzaam op terwijl we richting Zeventigbunders wandelen. Het is nog een beetje bewolkt en dat levert leuke plaatjes op.


Links en recht van ons zien we prachtig kleuren.


Dit soort dingen gaat nooit vervelen!!


De camera kiest 800 ISO en dat betekend dat ik achteraf wat ruis te verwijderen heb. Maakt niet uit want daar hebben we Adobe Lightroom voor :-)


Dit damhert is al vroeg uit de veren en ontbijt samen met twee konijnen.


De nieuwe dennenappels beginnen zich te vormen.


De temperatuur is heerlijk en dat zullen de dieren ook wel vinden.


Beetje heiig en vochtig is het nog wel en telkens als ik een foto maak beslaat mijn bril.


Deze dode boom heb ik al vaker gefotografeerd.


Het Palmveld licht in de goudachtige gloed van de opkomende zon.


Tijd voor een uitgebreid ontbijt in de vrije natuur.


Hier en daar zien we deze prachtige kelkjes.


Het kromme Schusterkanaal..


We lopen via de Kippendellen richting het Zwarteveld en onderweg een libel die even stil blijft zitten.


De jacobsrupsen zijn er ook weer.


Ook de Moeflons zijn nog in het open veld te vinden, het is ook nog lekker koel.


We houden even pauze aan de achterkant van  het Eiland van Rolvers bij het Zwarteveld. We zitten nog maar net aan het water als ik in de verte een vos zie struinen en ik sluip die richting op. Volgens mij is dit de vos die Loes beauty noemt.


Als ik op de grond ga zitten komt ze naar me toe en loopt rondjes om me heen.


Ik loopt terug naar Janny en de vos loopt voor me uit, af en toe plast ze even om haar geur af te zetten. Ze loopt hier aan de overkant van het water en zet geursporen af.


Naast het picknick kleed zien we dit aparte vlindertje zitten op een grasspriet.


Op het eiland van Rolvers denk ik een kikker te zien, maar het blijkt een Pad te zijn.


Op het eiland zien we veel St Jansvlinders (met dank aan Ghita).


Op het eiland zijn veel ondiepe poelen en in één daarvan ontdek ik deze vette kikker.


We gaan op weg naar de uitgang want rond 10:15 begint het al vies warm te worden omdat het overal nog vochtig is en zweet loopt uit poriën die ik zelf nog niet had ontdekt :-) 


Op het Pannenland zag ik een bruin zandoogje. Hij heeft de vleugels dichtgevouwen.





















Rond 10:30 komen we weer op de parkeerplaats aan en rijden we weer naar huis.
Wat een lekkere rustige ochtend was dit en het vroege opstaan dubbel en dwars waard!

7 opmerkingen:

Miranda zei

Hoi Peter en Janny,
wat een heerlijke ochtendwandeling!
Een mooie zonsopgang en lekker rustig ... heerlijk!
Jullie foto van de kikker in het heldere water vind ik erg mooi!
Groetjes en fijne zondag
Miranda

Joop Zand zei

Dag Peter en Janny

"t is weer een bijzonder fraaie wandeling geweest met hele mooie opnames, heerlijk he zo op de vroege morgen te genieten van al het moois.

Het vosje beauty herkende ik ook direct.

Groetjes en een fijne zondag gewenst.

Joop

Ghita zei

Heerlijk zo'n vroege wandeling.
En weer mooie foto's, de st Jansvlinder heb je er mooi op. DAt piepkleine vlindertje zou een bruin zandoogje kunnen zijn, en de geelrode het groot avondrood.
Ik moet toch eens kijken hoe ik op het eiland van rolvers kan komen want er is veel te zien, die kikker is echt super....

Wat is Beauty magertjes, ik dacht dat ze veel voller was, mooi beestje, dat wel,
groetjes Ghita

Ria B zei

Volgens mij is dit de vos die we zagen toen we met Mus aan het wandelen waren
Vlak bij het water dicht bij de moeflons
Beauty heeft volgens mij een andere en bredere kop en is te vinden bij de kippendellen
Al met al hebben jullie een hele hoop gezien toen ik me nog even omdraaide..........

de schoonheid van de natuur zei

Hoi Peter en Janny,
Lekker vroeg uit de veren om de eerste zonnestralen op de foto te zetten.
Hele mooie landschapen heb je op de foto’s die kikker is echt super.
groetjes Herman versteeg.

Loes Belovics zei

Hoi Peter en Janny,
Wat is de vroege ochtend toch mooi, dat licht, die lucht, nee, dat gaat idd nooit vervelen, prachtige opnames.
Ik geloof ook niet dat dit Beauty is, deze heeft van die felle ogen, het leek me het mannetje van Beauty,maar als jij zegt dat "ze plast" dan kan dat dus niet.
Wat is dat vlindertje met die soort veertjes apart!! Goed gezien hoor, en die kikker is werkelijk echt gaaf.
Ja, dit was een wandeling waar ik van heb genoten!
Groetjes
Loes

Unknown zei

Hoi Peter en Janny
Heerlijk zo vroeg..Ja..ik hou er ook wel van. De lucht is prachtig..En het Palmveld is natuurlijk een heerlijke plek om even lekker te zitten.
Prachtige foto's..heerlijk sfeertje..en veel gezien..En een geslaagde dag..Maar eigenlijk is elke dag in het AWD...Een heerlijke dag
Gr Henk